CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 12, 2008

SEDIH TERAMAT SANGAT

12/10/08...tarikh yg aku tak nak tempuhi....tarikh dimana kedua orgtua ku...dan juga anak sulungku pulang ke msia setelah sebulan berada di bumi jeddah. Sedih teramat sedih masa hantar mereka di airport ptg tadi. Penerbangan SV826 ke Jeddah-Singapore bertolak pkl 7.20mlm.

Seawal jam 4.30 ptg kami bertolak dari rmh terus ke airport. Saat itu blm terasa sedih sangat..masih mampu bergelak ketawa...Alhamdulillah...bagasi dpt dicheck in sume tanpa perlu bawak sebarang hand carry luggage kecuali handbag...wan apatah lagi...siap berlenggang kangkung. Nasib baik beg yg sebanyak 5beg sarat berisi buahtangan utk keluarga dan kengkawan di msia dpt check in sume yg kesemuanyer berat melebihi 120kg...kalo diikutkan mmg tak lepas...tp alhamdulillah..mgkn flight tak penuh..maka ada sedikit kelonggaran exceed buggage di situ. Itu nasib baik la 5beg...kalo diikutkan mak punyer shopping...dtg dgn 4beg..balik dgn lima beg..itu pun pg tadi sempat lagi ke Panda beli kurma ngan kekacang...tak sempat nak ke Balad...badan tak larat..demam masih blm kebah...kalo tak..mau nyer tambah lagi satu beg jadi 6 beg kalo ke balad lagi pg tadi.Selepas byr sr30 kepada si tkg tolak troli...kami terus minum ptg di airport...emm..rega tak usah ckp la kalo di airport...minum ptg dgn 3keping spring roll...dua biji donut..satu biji roti croissant..dua cawan cuppucino..secawan tea dan kopi dah setin sparkling drink...hampir mencecah sr100.

Bila jam sudah menunjukkan pkl 6.30ptg..maka mak..wan ngan nina bersiap2 utk msk ke ruang boarding....saat tu aku masih lagi dpt mengawal perasaan..masih bleh bergelak ketawa. Tapi bila saat bersalam dgn mak..cium mak..aku sudah mengonggoi mcm bdk kecik...mintak ampun dan maaf dgn mak..selama sebulan berada di jeddah...takut ada perkataan atau tingakah laku aku yg membuatkan dia terasa hati...begitu juga saat bersalam dgn wan...ku peluk dah kucium wajah tua ayahku...terasa begitu sedih yg teramat...satu perasaan yg amat payah aku huraikan...walhal sblm nie bkn nyer aku tak pernah berpisah dgn mereka saat aku pulang ke smula ke jeddah setelah habis bercuti di msia. Sementelah lagi kelopak mata kiriku tak henti bergerak melebihi dua minggu. Bila ku suarakan pada mak..mak kata...takde apa2...urat la tu....tp biasa nyer kata orgtua2..bila kelopak mata kiri kita bergerak..itu tanda nyer kita akan menangis...yer...dah hari nie mmg aku menangis tak henti2...dah skrg...saat aku menulis di blog nie...kelopak mata ku sudah berhenti bergerak2. Dan disaat ini..aku masih lagi menangis..dan menangis.....:( tp alhamdulillah...anak2 ku tak pulak menangis...bila ku tanya...tak sedih ke tokwan..nekwan ngan kakak nina balik msia....amir jawap...alaa..tak la sedih sangat..sbb kita pun tak lama gak lagi nak balik jgk...emmmm..tak lama lagi kata amir....lagi 9bulan weiii baru bleh balik...tunggu amir ngan nurin cuti skolah la baru bleh balik..dan disebabkan terpaksa tunggu mereka cuti skolah la aku tidak dpt menghadiri majlis perkahwinan adik ku nor...uwaaaaaaaaaaaaaaaa......sedih lagiiiiiiii.

Balik rmh...terasa bertambah sedih...aku masuk bilik tempat mak, wan ngan nina tdo...masuk bilik air...bilik air yg khusus utk mak ngan wan jer yg guna....lagi bertambah sayu. Selepas selesai sediakan makan mlm...aku hanya masak sup kambing..seafood paprik ngan puyuh goreng jer hari nie..sempat la mak, wan ngan nina makan masakan aku tgahari tadi....dgn badan yg masih demam...aku gagahkan jgk masak hari nie. Selesai dinner ngan hubby...aku tanya hubby...tak rasa sedih ke sume dah balik...hubby ku kata...skrg tak terasa sgt..tunggu sehari dua lagi terasa la...rasa sunyi...sbb sebulan rmh nie riuh rendah dgn gelak ketawa kami anak beranak...dannnn......aku menangis lagi saat aku basuh pinggan...kerana terasa sunyi...sbb sblm nie kalo berada di dapo..mmg riuh aku dgn mak..kalo mak basuh pinggan..aku tukang kemas meja....tp skrg...sume nyer sunyi sepi...sendirian lagi...................................

Ya Allah...Kau kuatkan la imanku...Kau tabahkan la hatiku...dan Kau murahkan rezekiku sekeluarga...semoga kedua orgtuaku dpt kembali lagi kesini......dpt menjadi tetamuMU dan mengunjungi lagi RumahMU...AMINNNNNNN.

Now..everythings back to normal...tinggal aku dan hubby dgn anak2 kami..amir..nurin dan juga alyea...kekurangan seorang...nina...,,,,

Bila pulang ke rmh...melihat bilik anak2 dan tempat mak..wan ngan nina tdo..bertambah sayu hati aku.

4 comments:

NaD said...

jgn nangish2.... buruk.. :P

eita_tks said...

nad..buruk2 pun buruk la...nak nangish gakkk...uwaaaaaaaa:(

CiK NuYu said...

uwaaa....adik pun nangis baca nih..blom sendiri yg rasa...huhu

eita_tks said...

ainza: haa...tau takpe....