CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, October 19, 2008

Cheff Rashid ke dapo lagiiiii

Cheff Rashid

Kacau jgn tak kacau


Tadaaaaaaa.......mee hoon sup dah siappppppp


Licin wa cakap luu...mmg sodapppppp

Ohhhh...alangkah gumbira nya di hati...hari nie Mr.Rashid berbesar hati masak utk lunch...menu meehoon sup...dan masuk hari nie sudah dua hari kepala aku sakit...dah berbijik panadol aku telan...ubat darah tinggi pun aku telan gak..tp berat kepala nie masih gak tak ilang..yg geram nyer tu...rasa senak kat mata...terus ke otak....adusss...rasa mcm nak hampok jer kepala nie kat dinding...

Mgkn aku tak cukup rehat...tu la komen Mr. Rashid...yer..mgkn jugak...sejak anak2 dah naik skolah nie...tdo ku mmg kurang...kalo masa bulan posa hari tu...emmm....tdo tak ingat dunia....lepas subuh tdo...azan zohor berkumandang baru la aku bgn...nie..bila anak dah skolah...tdo dah lewat mlm...seawal jam 5.30pg aku dah kena bangun...mgkn tu la punca nyer aku sakit kepala.

Tghari nie...bila aku ckp kt Mr. Rashid...tekak nie rasa mcm nak makan mee sup jerk...dia pun terus bingkas bangun dan berkata..."syg nak makan mee apa..takpe..biar abg masak"....huhuhu....rasa sejuk di pendengaran aku...kalo tiap2 hari mcm nie..kan bagusss....amboiiii...naik lemak la pulak kan.....hehehe......dah terlanjur dia tak keje di siang hari...minggu nie dia jadi burung hantu..kena keja waktu mlm..disaat org sume sedap tdo...dia plak kena keje....dah nak wat camner kan..dan tuntutan keje nyer begitu....

Maka bertungkus lumus la Mr.Rashid menyediakan bahan2 utk di buat meehoon sup....aku tlg bantu apa yg patut..sbb takut dapo berkecah kalo Mr.Rashid masak....selesai jer masak...kami pun makan sama2...emmmm....bleh tahan gak meehoon sup Mr. Rashid nie..bila di tambah dgn cili jeruk dah sambal kicap...wallaaaaaaaaaa.....sedap hingga meleleh air hidung..anyway mekacih byk2 la hubby ku tercinta...rajin ke dapo minggu nie...maklumlah kan..bila lagi nak bantu isteri...time isteri tak sihat nie la kan bleh tunjuk kepakaran memasak..apatah lagi anak2 pun puji masakan abah sodappppp.

Aku pun mlm nie bila badan dah sihat sket...mula la mengendeng Mr.Rashid ajak kuar pi beli brg dapo sket...sbb kepala otak nie dah rasa bengap dok berkurung jer kat rmh...anak2 pun dah siap buat homework...sambil2 tu nak pi survey hp baru...hp pink ku dah masuk workshop...tak tau la bleh guna lagi ke tak...jadi apa salah nyer ganti baru terus kan....hehehehe...bleh gitu??? 22hb nie bfday Mr.Rashid....patut nyer aku kena bagi hadiah kat dia...tp aku plak pi ngendeng hp baru....hehehe...tp aku rasa nak buat cupcake la sempena bfday Mr.Rashid nie...decorate cantik2....ok la kan...hadiah tu..nnt la dipikirkan...sbb hadiah yg dia nak tu mahal sgt...jam tangan tag heauer(btol ke ejaan nie)...tp Mr.Rashid sebut...jam tangan Tak Koyak....hahahhaha...tp aku kata..duit yg koyak kalo beli..sbb mahal sgt...sr7k tuuuu jam yg dia nak......tak mampu aku nak belikan.....lenkali jer la yer Mr.Rashid...tunggu adinda dpt durian runtuh ke..bleh la tlg belikan....hehehehehe.

2 comments:

wansu said...

awat chef tak pakai apron nih...sedak nyoo weyyyy mi suk diooo...

AQisH said...

amboi dh dpt hp baru konpem ilang sakit paler tu kan kan..apa pun mihun tu mmg nampak sodappp yummyumm..