CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, October 14, 2008

M.A.L.A.S.




Hari nie...aku dilanda sindrom kemalasan yg melampau...yg boleh juga dikatakan malas yg kronik. Satu keje pun malas nak buat...mgkn sbb badan ku masih blm betul2 sihat...kepala masih rasa bengap...selsema ngan batuk masih blm ilang. Pagi tadi..pkl 5pg aku dah bangun...tdo tak cukup...masuk tdo pkl 12mlm...emm...5jam jer tdo...mana cukup kan....

Gosok baju skolah amir ngan nurin...tak payah dikejut bagun...dgn sendiri nyer amir ngan nurin bangun...terus mandi dan bersiap nak ke skolah...waaaa...semangat btol...walhal..mlm tadi depa berdua tdo lambat jgk..pkl 10mlm dah dikerah masuk bilik...tp tak tau apa yg bdk berdua nie buat dlm bilik yg gelap...dok kok kik kok kik...ketawa.....bila aku terjah masuk bilik..masing2 tarik selimut buat2 tdo....aku sound dgn suara yg garang...aku kata..."esok pg..kalo mama kejut susah bangun....siap yer".....aku terus masuk bilik tdo...tak tau la pkl brape amir ngan nurin tdo...nasib baik tak susah bangun pagi nie...takut kena marah kot....tu yg senang jer bangun.

Amir ke skolah pkl 6.30 pg...menyusul nurin plak pkl 8.00pg. Alyea dah bgn masa tu...aku plak..baru nak sambung tdo...aku kerah alyea supaya tdo smula....emmm...teruk kan aku nie...sbb aku tau..alyea pun tak cukup tdo...biasa nyer bila azan zohor berkumandang baru la dia bgn..nie mgkn sbb dia dgr suara amir ngan nuirn dok bising pepagi buta...tu yg dia pun terjaga.

Lebih kurang pkl 9.00pg aku sambung tdo....bangun tepat bila azan zohor berkumandang....ambik hp no msia aku...tgk ada 13miss call....dari wan..dan juga dari adik ain. Panik gak...sampai byk kali depa call aku...aku terus call wan tanya apa cite....rupa nyer pasal toyota wish aku yg ditinggalkan sebulan selama mak ngan wan ke jeddah tak bleh start. Kete tu ditinggalkan kat pusat servis Toms. Kata manager kat situ..altenator rosak..kena ganti baru...aku yg masih mamai2 lagi waktu tu tanya..brape kos kalo ganti altenator baru. Wan ckp..kalo yg original...rega 2ribu lebih...kalo recon...600lebih....mak datukkkkkkk...mahaiiii nyerrrrr......dan keputusan nyer aku kena bagi tau selewat2 nyer esok....aku pun kata kat wan...aku kena bincang ngan hubby ku dulu...Mr.Rashid...sbb dia yg kena kuarkan duit kan...aku ikut jer....

Lebih kurang pkl 1.30...ting tong...loceng pintu berbunyi....alamakkkk...nurin dah balik skolah..aku blm masak lagi..mandi lagi la blm.....adusssss....kalut nie...Mr. Rashid pun dah bangun....emmm....hubby kena keje msk keje ptg minggu nie. Aku dgn buat2 muka masam manis...britahu kat Mr. Rashid....aku malas masak hari nie...makan lauk smlm jer...masih byk berbaki tomyam ngan daging masak merah....sib baik dia ok...angguk jer. Tp aku plak tak sampai hati...aku kuarkan jgk ikan bawal..niat nak goreng jer...sian plak anak2 aku nnt makan nasi tak berlauk....emmmm....teruk btol aku hari nie...kemalasan yg melampau.

Tgk rmh yg bersepah...lgi la bertambah double triple malas aku. Rasa mcm nak dok baring jer...tgk tv...layan kepala yg bengap nie...huh!!! Siap sound kt Mr. Rashid..."sorry eyy...syg malas hari nie...so tak nak kemas rmh...buat2 tak nampak jer la eyy rmh tgh bersepah"....dia hanya jawab...."emmmmm"......sib baikkkkkk....sbb dia pun leka ngan trading forex...tak kisah rmh nak rupa mcm tongkah pecah. Aku berdoa agar takde sesape dtg rmh aku hari nie.....malu arrr tgk rmh mcm kapal karam....tkg kemas nyer aku sorang...tkg menyepah nyer 4org.....adilkah itewwwwww??????

Dah siap masak nasi...goreng ikan bawal...panaskan baki lauk smlm...amir pun balik dari skolah...masa tu nurin dah tdo...letih sgt...badan dia pun tak brape sihat lagi..tp nak jgk ke skolah....aku biarkan dia tdo...ptg nnt bangun segar sket badan dia...homework cikgu bagi pun byk..dah dua hari tak dtg....byk plak homework cikgu bagi.....emmm...tu keje aku gak la tu nnt nak kena tlg ajar.....eiiii....sabar jer la.....

Tgk rmh bersepah...rasa mcm nak kemas...tp badan rasa letih...emm..biar jer la..esok2 la buat....rilex la dulu hari nie...yg penting...opis(dapur) aku kena kemas...tu tempat keje aku tiap2 hari...aku tak suka tgk dapo berkecah.....itu melambangkan keperibadian seseorang...itu pendapat aku la...org lain aku tak tau....

Perut dah kenyang...Mr. Rashid pun dah pg keje...now...time rehat....ehhh...tak jgk...kena ajar amir ngan nurin wat homework la pulak.....emmmm....time to go....kena jadi cikgu jap...satu tugas yg aku tak suka...sbb aku sorang yg garang bila mengajar.....hohohoho..........

3 comments:

Nina said...

aiyoo..takutnya cikgu garang..hehe

baby doctor said...

comel banget itu nurin.. ;D

AQisH said...

hahaha..cikgu takleh malas²:-p emm..ct pon mesti make sure dapur kena bersih & kemas..pening tgk berkecah nih..tgh msk pon mesti nak lap² mana yg kotor hehe..