CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 13, 2008

Sakit Hati...Geram...Serba Salah


Iskhhhh....sakit hati btol la dgn internet line hari nie....dua entry aku dah siap taip...ilang ntah kemana....buat penat jer aku taip...bila klik publish post....tetiba line terputus...entry aku...ntah kemana. Aku plak baru dok terkial2 blajar selok belok blog nie...bkn nyer mahir sgt...sifu aku...anak dara ku si nina..dah balik...kalo dia ada..kan senang...bleh srh dia jer....haiiii....apa la nasib.


Geram...ngan diri sendiri...malas btol nak wat keje hari nie....rmh bersepah aku wat buta mata jer...hari nie aku hanya basuh kain ngan memasak..tu pun nasib baik la nak gak masak...kalo tak kebulur la anak2 ngan hubby tak makan...dlm dok malas tu pun...aku buat gak la seafood tomyam...daging masak merah ngan sotong goreng tepung. Geram gak...masa tgh sibuk masak..baru nak panaskan sup kambing yg masih berbaki smlm...utk anak2 aku makan...tetiba adik ain miss call..bila aku call balik..tak jawap...bila sms...tetiba hp aku plak hang...call dua tiga kali...baru angkat...tgh dok ckp on d phone...tangan ku sibuk bekerja...nak salin sup dlm periuk..nak panaskan...tetiba..tumpah...adusssss...bengang nyer....bertambah lagi bengang...anak2 aku makan nasi tak berkuah la...sbb tomyam aku tu pedas...sup dah tumpah sume. Last2 kasi mereka makan nasi berkuahkan kicap ngan sotong goreng tepung....amir siap puji sedap sotong makan ngan kicap...aikkk..perli aku ke....tp nasi sepinggan dia habis makan...makan mlm pun dia return lauk yg sama...alyea ngan nurin pun sama. Masa bengang tadi tu...ada jer aku nak campak hp aku tu....tp aku campak gak atas meja...cuma tak kuat...syg weiii..kang rosak hp aku...susah aku jugak...dah la hp motorola pink kaler kesayangan aku tu rosak kerana kecuaian aku gak..lotion tumpah atas hp...tu tak berganti lagi...hubby janji nak belikan baru...tapi tak tau bila...pakai jer la mana yg ada...jgn membazir...kan..kan...


Serba salah....esok bfday anak kwan baik aku Jermaine (cina singapore) masa tinggal di Arabian Homes Compound....pkl 4.30ptg....ptg tadi dia call...tanya jadi ke tak aku nak dtg..sbb dia nak budget party pack ngan meal....aku serba salah nak pg ke tak nak...dgn nurin yg blm baik demam....kena plak..masa dia sms jemput aku ke majlis bfday anak2 dia...dia combine bfday Wenlin ngan Sherlin...dia siap tulis kat situ...dress code: Princess or Prince. Aduhhhhhhh....kena la aku carikan baju princess utk nurin ngan alyea...baju prince utk amir...satu hal plak nak kena beli...bkn nyer murah plak tu...nak beli hadiah lagi. Soal hadiah tu tak jadi masalah...tp soal baju prince ngan princess tu yg jadi masalah..sbb kalo beli pun bkn nyer pakai selalu..kan membazir tu....last2 aku decide tak pg...memandangkan aku pun masih tak sihat sgt..masih batuk2...nurin pun masih demam..alyea pun selsema...esok blm tau lagi samada nurin pg skolah ke tak...tp amir conpem pg...dia dah ok...so aku bagi excuse aku ngan anak2 aku tak sihat...tak elok la pg majlis kalo aku ngan anak2 aku dok batuk2...nasib baik la dia bleh terima excuse aku...dia pun paham....tp rasa serba salah tu tetap ada...sbb hujung bulan nie dia dah nak balik spore...balik bsalin anak dia yg ketiga...bakal dpt baby boy kata nyer....dan awal thn dpn la baru dia dtg sini. Aku tabik ngan Jermaine nie...sungguhpun dia bkn beragama islam.. bkn bangsa melayu...tp budi bahasa...sikap prihatin dia terhadap kawan2..mengalahkan kwn2 aku yg seagama dan sebangsa. Mmg susah nak dpt kawan yg sebaik dia...masa aku tinggal di Arabian Homes dulu..bila dia dpt tau aku tak sihat....tiap2 hari dia call aku...tanya khabar...nasihat srh aku pg jumpa doktor ataupun jgn culas makan ubat. Bila time aku nak balik bercuti ke msia...dia seboleh mgkn akan dtg jumpa aku wpun sekejap...ataupun dia yg akan mengatur morning coffee dgn kengkawan...perjumpaan terakhir sblm masing2 pg bercuti..emmm... i miss so much those friends kat Arabian Homes. Cuma satu jer yg tak bleh ikut stail Jermaine nie...dia nie shopphaholic(btol ke ejaan nie). Gerun kalo dgr or tgk dia shopping...bila berbual pasal shopping ngan kengkawan kt Arabian Homes...sume bercerita pasal baju2 berjenama yg rega bkn ratus2...tp ribu2.....fuhhhh....aku diam jer...jadi tukang dengar...bayangkan jer la kalo kasut anak dia pun rega sr600...kasut aku atau hubby pun tak semahal tu. Tabik spring la kat u Jermaine. Tu blm lagi crite pasal karpet yg dia beli rega berbelas ngan berpuluh ribu.....fuhhhhhh...meleleh peluh dgr weiiii.....Kalo nak tau shopping mall mana yg ada sales....tanya la dia...conpem dia tau....
Emmm...hubby dah balik....bwk balik burger Capo Grillo....tak selera nak makan nasi mlm nie...makan burger jer la...srh hubby beli burger Mc D jer...tp dia kata malas nak pg Mc D...so beli burger gapo dio jer la...dia sebut Capo Grillo tu Gapo Dio...hahahhahaa....utk anak2 dia belikan cheese pizza(PAPA Pizza)..kemain suka alyea...menjerit yea...yea...ijaa...ijaaa....(dia panggil pizza tu ijaaaaa)....emm...sronok tgk keletah anak2....

1 comments:

CiK NuYu said...

ohoo...sorilah pasal call tu...hp adk pun agak weng ketika itu...