CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, October 16, 2008

OPERASI

Hari nie operasi mengemas rmh...wpun badan masih tak sihat...masih batuk2...tp kena gagahkan jugak mengemas rmh...mata nie dah tak tahan tgk rmh berabuk...brg2 berselerak...nak tak nak kena kemas jugak. Setelah 4hari mak/wan/nina pulang ke msia...dan 4hari jugak la aku tak buat satu keje pun melainkan masak...masak kena weii wpun badan tak sihat...kalo tak kebulur la seisi rmh nie..nak makan kat luar...rasa nyer dah tak bleh telan dah makanan yg jual kat luar sana....lainlah kalo kat msia..byk pilihan..kat sini...apa jer pilihan yg ada..melainkan fast food...tu pun mlm tadi pg jugak Mc Donald...bwk anak2 mkn..sbb tak selera nak makan nasi...wpun siang nyer tu aku masak nasi ayam utk lunch.

Bfast pagi nie masak nasi lemak...emmm...dah lama tak makan nasi lemak..last makan masa 29ramadhan...berbuka puasa kat kudai, mekah....lepas bfast merangkap lunch...kira brunch la...sbb makan pun dah tghari...aku start operasi mengemas..kemas bilik anak2...vacum...mop...emmm..selesai satu tugas...nnt nak kena basuh kain..jemur kain..lipat kain...byk lagi keje menunggu tu...ohhhhh!!! sape kata jadi fulltime housewife nie rilex...bagi aku..jadi fulltime housewife nie la lagi penat dari keje kat opis...rindu plak zaman aku bisnes dulu...pepagi bgn...bsiap2..pakai cantik2...pg jenguk cafe...then ambik pekerja...bwk pg outlet aku kat giant tampoi plak...lunch...balik cafe smula..jaga cashier....ptg balik rmh...lepas maghrib...pg giant smula..sampai la tutup kedai pkl 10mlm...balik dgn bwk duit bisnes hari tu...sronok...nak shopping anytime...rmh ada maid tlg kemas...anak2...ada mak tlg tgk2 kan...huhhhh!!!! alangkah indah nyer waktu itu....tp bila dah dok saudi nie....sume keje kena buat sendiri...nak pg shopping pun susah..kena tunggu hubby bwk...leceh btol...tp aku suka tinggal di sini..sebab rasa selamat utk anak2 aku...tak perlu risau kena culik ke...kena ragut ke...sbb anak2 dok main dlm rmh jer......tp anak2 plak tak suka...sbb tak ramai kawan....

Emmm....aku nie sebenar nyer byk lagi keje kena buat...tp saje dok berblogging kejap sementara tunggu lantai yg ku mop nie kering...lepas nie operasi mengelap la pulokkk....almari..meja sume berabuk...play area anak2 blm kemas lagi..bersepah dgn mainan...srh anak2 aku kemas...srh kemas sket..mintak upah sampai 10rial sorang...huhh!!! baik aku kemas sendiri...mengalahkan upah maid pinoi atau indon plak anak2 aku nie...mintak upah mahal...demanding sungguh.

Ishhh....dengar azan asar berkumandang....tetiba teringat kat Wan...masa dia ada kat sini...bila azan berkumandang..dia pun bsiap2 ngan jubah thobe dia nak ke masjid depan rmh....emmm...rindu nyerrrrrrr saat2 itu..kalo la masa dpt diputarkan kembali...alangkah sronok nyer....akan ku lakukan yg terbaik buat kedua orgtua ku....sbb aku rasakan...byk yg blm sempat aku tunaikan selama sebulan mereka berada di sini....insyaAllah...murah rezeki...akan kubawa mereka kembali kesini....aminnnn.


Teringat plak hari nie suzana..salmi...n d gang tengah sronok piknik kat Yanbu....emmm...rugi nyer tak dpt ikut...nak wat camner kan..badan masih blm sihat...tambahan plak Mr.Rashid keje hari nie...takpelah...lenkali la....dah takde rezeki tak dpt ikut piknik kali nie....


Emmm...keje dah memanggil...dok lelama depan pc nie kekadang berhantu gak..satu keje tak jadi buat...sebelum vitamin M ku dtg...baik aku blah dulu...sambung operasi mengemas aku yg terbengakalai...tataaaaaaaaaaa

0 comments: