CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 30, 2009

Sunyi dan Letih

Ptg tadi baru balik dari piknik kat pantai Abhur(cerita dah gambar piknik akan di upadate nnt)...sronok sgt...tp sblm balik tadi...waktu kami dok sibuk lunch tetiba tgk amir nangis...dia kata telinga dia sakit...aku dok agak mungkin telinga dia masuk air..tak berhenti2 dia nangis...aku jadi kelam kabut gak la...dah la Mr.Rashid takde...anak plak sakit...mau tak kalut aku di buat nyer.

Dlm perjalanan balik ke rmh...Guna ngan Thulasi (aku anak beranak tumpang diaorg pg ngan balik piknik) singgah terus ke klinik..memandangkan waktu tu klinik blm bukak..kami terus ke ruang emergency....check telinga amir...doktor suspect mgkn taik telinga amir yg selama nie keras dah mengembang....jadik nyer ia menekan gegendang telinga...tu yg telinga amir jadi sakit...tp doktor nasihatkan pg jumpa pakar ENT khusus utk kanak2....sbb susah nak handle kanak2 nie kalo sakit tang telinga...takut elok jer doktor dok korek..dia pi bergerak..kang jadi lg parah plak..itu la kata doktor tadi. Ada sedikit kelegaan di hati aku bila doktor ckp mcm tu..bunyi mcm tak serius sgt la sakit telinga amir nie...mgkn berpunca dari dia mandi kolam....yerrrrr....amir mmg teruja sgt jumpa kolam mandi...sronok kemain lagi dia bila dpt mandi kat swimming pool..blm sempat suar mandi dia kering..tau2 dia dah pi mandi lg. Harap2 sakit telinga amir nie tak berpanjangan...maklumlah..Mr.Rashid takde di bumi saudi buat masa nie...berada nun jauh beribu batu di msia...susah la kalo anak2 sakit nie. Nak bergerak kemana2...kena ada org yg bwk..kat sini pompuan tak bleh drive kete...jadik nyer...aku berharap sgt dan berdoa agar anak2 aku sihat walafiat sepanjang ketiadaan Mr.Rashid nie. Tp apa2 pun kena bwk amir ke pakar ENT jugak nnt bila Mr.Rashid balik...harap2 telinga amir dah tak sakit esok...risau gak aku.

Lepas bwk amir ke klinik...kami terus balik ke rmh...masuk jer dlm rmh...ada satu perasaan yg sukar digambarkan...rasa sunyi...kosong yg teramat sgt. Mgkn ini lah perasaan yg Mr.Rashid rasa sepanjang ketiadaan aku ngan anak2 semasa aku pulang bercuti ke msia...rumah rasa sunyi...aku nie kira ok lg la..ada gak la geng berborak ngan bergaduh ngan anak2..kalo Mr.Rashid tu..nak borak ngan sape...ngan dinding? gilo ko apo???? hahahaha....

Letak beg..terus bagi amir mkn ubat...sian sgt aku tgk dia...menangis sampai bengkak2 mata...tp yg klakar nyer masa kt klinik tadi..bila nak jumpa doktor..dia terus ckp telinga dia dah tak sakit dahh....dia takut sebenar nyer...takut kena inject..sbb masa doktor check telinga dia tu..dia ckp kat aku..'mama..amir tak nak jarum besar'...hahahha...patut la dia kata tak sakit lagi dah telinga dia.

Lepas bagi amir mkn ubat..kami anak beranak sume bantai tdo...keletihan....sedar2 dah azan maghrib...anak2 aku masih lg tdo..aku terus tanak nasi..goreng telur ngan ikan bilis+bwg+lada...tu la menu kami anak beranak mkn nasi mlm nie...ringkas dan mudah campur malas=letih...hehehhe..bleh gitewwww....

Oklah..mata pun dah mengantuk...anak2 pun esok dah skolah...dan bermulalah episod membilang hari pulak..menunggu Mr.Rashid pulang...emm...10hari tu rasa mcm 10bulan la pulokkk....

Oh ya..sblm aku terlupa...aku nak ucapkan terima kasih pada sume kengkawan yg tolong sama doakan utk ayah mertua aku...alhamdulillah..dia dah selamat menjalani pembedahan...skrg masih lagi berada di wad..mgkn sehari dua lagi dpt pulang ke rmh...utk pengetahuan kengkawan..seperti yg diberitahu oleh Mr.Rashid...ayah mertua aku di bius di tempat yg sakit sahaja iaitu tmpt yg hendak di operate..tidak dibius satu badan...sbb doktor tak mahu ambik risiko...maka nyer kesan selepas pembedahan tersebut...ayah mertua aku merasa sakit yg amat sgt.....semoga abah cepat sembuh...amin.




Amir lena tdo selepas di beri ubat penahan sakit telinga...sian amir

miss you!!!

1 comments:

Linda Abdullah said...

Sian amir.. mungkin banyak sangat air masuk dlm telinga dia masa mandi kolam tu kot..

ehm..ehm.. isteri mana tak rindu kalau berjauhan dgn suami..he.he.heee