CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, February 8, 2009

Menghitung waktu

Yeayyyyy.....hari nie Mr.Rashid balik.....tu yg dok menghitung waktu nie...aihhhhh...lambat plak rasa nyer jam nie bergerak...sebenar nyer tak sabar nak tgk hadiah....hehehe...mak n adik2 aku kirim hadiah bfday...tu yg tak sabar sgt tu...tambahan plak Mr.Rashid pun ada belikan aku hadiah jugak....

Sepanjang Mr. Rashid takde nie aku malas nak hapdet blog...mcm2 berlaku sepanjang dia takde. Dengan amir nyer yg sakit telinga...sampai tiga kali kena bawak dia jumpa pakar ENT....tiga hari jugak amir tak ke skolah. Last jumpa hari khamis lepas. ...dua org doktor kerjakan dia....sampai amir nak pengsan tak tahan sakit....alhamdulillah....baru la ok..dah tak sakit dah skrg nie....tp tetap kena pg follow up jugak nnt...buat masa nie bagi amir mkn ubat antiobiotik ngan ubat titis kat telinga dia. Tp aku mmg suspen giler masa aku tgk amir nak pengsan tu...mata hitam dia dah naik ke atas...dia yg dok atas kerusi check telinga tu tetiba badan telurut kebwh...aku terus angkat amir dan tepuk2 muka dia....dah nak nangis dah aku masa tu...siap aku tanya kt doktor..."what happen doctor? what happen to my son?"...aku cepat2 dukung amir pas tu aku baringkan dia kt kerusi panjang....amir dah sedar kembali sambil nangis tangan dia pegang telinga...sambil tu dia ckp sakit mama...sakit....aku rasa sedih sgt masa tu tgk keadaan amir...dah la dgn laki nyer takde..anak plak sakit...aku siap mintak ngan doktor utk bagi anak aku ubat tahan sakit masa tu jugak..tak tahan tgk dia menangis.

Nasib baik la kwn aku huda ngan suami nye syed tlg aku tgkkan nurin ngan alyea...kalo tak lagi kalut aku...depa la yg bermurah hati tlg hantarkan aku ke spital....siap offer lg nak tlg belikan apa2 brg jika aku keputusan brg dapo. Rasa sangat terhutang budi dgn depa...hanya Allah sahaja yg mampu membalas nyer.

Sepanjang Mr.Rashid takde nie...mcm2 berlaku kt rmh....dgn amir sakit...lampu bilik amir habis sume terbakar...motor oksigen akuarium amir rosak...sian amir..habis sume ikan2 dia mati.....dgn desktop pc aku nie tak tau apa problem nyer...keyboard wireless tak berfungsi...dah ganti bateri pun tak bleh on jugak...tu yg aku jadi malas nak hapdet blog..nie pun hapdet guna laptop aku.....gambar2 plak aku byk save kt deskotp pc....maka nyer...entry kali nie takde gambo...malas nak snap picture...

Ok lah...tunggu Mr.Rashid balik hari nie...nnt dia betulkan wireless keypad aku...then bleh la hapdet cite pasal piknik hari tu...dah basi dah pun...hehehehe..tp takpelah..janji ada story kan...tgk gambar2 piinik n snorkling.

5 comments:

Linda Abdullah said...

Sian nya Amir.. mesti sakit sangat tu sampai nak pengsan..
Semoga suami kak eita selamat pulang.. uih mesti banyak hadiah yg orang mesia kirim tu.. tunggu jer lah kat depan pintu..he.he.hee

wansu said...

wahhh..wahhhh...mmg harus ditunggu tu....adiah manyakkk ooooo.....

siannn amir...haaa len kali...jgn takot nak korek tinga....

Hana' Yusuff said...

kesiannya akak..macam2 dugaan ye..
harap anak akak Amir makin sihat dan lepas ni semuanya ok balik. dpt hadiah apa tuh?hehe

CATZ said...

sesekali the other half takde tiba2 jadi kelam kelibut ye k eita.. macam2 jadi ye....
wah...apa hadiah org malaysia ye...
k eita org mana?

eita_tks said...

Linda n yani :- mmg tak sabar menunggu...tp mmg berbaloi la kena tinggal 11hari tu..hehehe...

Catz: k.eita org johor...dilahirkan di batu pahat johor tp di besarkan di kuantan pahang..rmh kt mutiara rini skudai...dtg jb...meh la singgah rmh..tp kena tunggu time k.eita balik msia la yer..:)