CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 2, 2009

Kids Fun Time












Mlm nie lepas maghrib bwk anak2 pg Aziz Mall...niat asal nak pi cari comforter utk bilik anak kat souk mahmod saed....tp Mr.Rashid kata cari jer kat Aziz Mall sambil2 bwk anak2 main game kat theme park dlm mall tu. Aku ikut jer la...janji dpt kuar jenjalan...tp aku dah agak kalo cari kt Aziz Mall tu tak byk pilihan seperti kat souk mahmod saed.

Amir, nurin n alyea happy sgt la bila dpt main2 kat theme park tu...naik bumper car...roller coaster dan mcm2 game lagi. Masa game berenti beroperasi kerana solat isyak...kami hanya pusing2 sekeliling theme park tu lalu terpandang ada bdk tgh buat 'face painting'. Comel la pulak...amir ngan nurin pun apa lagi...nak buat sama la...maka nyer...bermula la pulak sesi menconteng muka anak2 aku..termasuk la si kecik alyea...sibuk nak muka nyer di lukis jugak. Amir dgn corak 'spiderman' nurin ngan alyea dgn corak 'butterfly'. Sronok kemain bdk bertiga nie bila tgk muka mereka dah siap berconteng ngan kaler yg terang siap ngan 'prada' berkilat lip lap lip lap lagi tu.

Then bwk anak2 dinner kt 'The PIZZA Company'...emm...sedap gak pizza kat sini...aku rasa lebih sedap dari pizza hut...spaggeti carbonara dia pun sedap...habis licin sepinggan anak2 aku mkn...tak sempat nak snap gambar...sampai jer makanan...sume dah berkerumun nak makan...tu pun makan sambil cover mulut...takut painting kat bibir ngan tepi mulut tu hilang...hahaha...mcm2 la perangai bdk2 nie.

Habis makan kami ronda2 sekitar mall tu cari kedai yg jual comforter...tp takde yg aku berkenan. Comforter tak beli...tp beli benda lain la pulokk..hehehe..juling mata weii tgk sume butik sales...MNG sales 50%..Zara Kids 50%...Dorothy Pekins, Next dan mcm2 lagi butik branded nie sales....emmm...duit jer yg tak sales...hahahahaha....apa2 pun azam aku thn 2009 nie nak kena control sket bab2 shopping nie...kalo ikutkan hati...tiap2 hari nak shopping...tp tak bleh la..hubby aku tu bkn nyer keje cop duit...hehehe.

Amir ngan Nurin pun esok ngan lusa masih lagi cuti skolah...depa cuti 4hari setelah dua minggu bertungkus lumus menjawab soalan exam...5hb nie baru mula skolah dan mula nyer juga sesi penggal ke dua. Aku???? sronok tak terkata la sbb dpt bgn lambat...dan aku pun cuti jugak...setelah hampir seminggu melawan sindrom PMS aku yg membuatkan aku cukup tak selesa...dan anak2 aku serta Mr.Rashid pun cukuppppp tak sukaaaa....sbb mood aku teramat lah teruk...pantang silap sikit..cepat benar naik angin...cepat sgt nak marah. Emmm... ni pun kena masuk dlm list azam aku thn 2009 nie...kena pandai kawal tahap 'bekeng' aku nie bila time PMS...sbb takut nnt blood pressure aku pun akan naik sama...aku jugak yg susah nnt:)

Buat kwn2 di saudi...selamat menjalankan tugas anda hari pertama dan minggu pertama di tahun baru 2009...dan buat kwn2 di msia...selamat bercuti di hujung minggu.

5 comments:

Mrs.FHM said...

comel jer lukis2 kat muker tuh....

NaD said...

kelakar nengok si alyea tu. moncong je mulut dok kontrol. hahaha

Nina said...

kontrol la minah tu..
haha..comel betul!

eita_tks said...

Mrs.FHM,Nad,Nina:- hehehe...depa bertiga tu sampai control habis masa nak makan...takut kaler tu ilang kat mulut. Habis setengah plastik kapas ngan make up cleaner wat cuci muka depa bertiga nie..huhuhu..

Linda Abdullah said...

Comel nye..adeii spiderman pun ada..klau pakai costume nie masti lagi comel ala-ala Hallowe'en gitu..pandai mama dia lukis..