CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 8, 2009

Happy Birthday Kakak (Nina)

NurAmanina Atikah Binti Abdul Rashid



Nina n Nurin


08/01/2009...birthday nina(seisi keluarga memanggilnya dgn gelaran 'kakak') yg ke 14thn. Kakak merupakan anak aku yg sulong...thn nie merupakan thn yg kedua kakak sambut bfday tanpa aku ngan adik2 nyer...kalo tanpa abah tu mmg saban tahun..since umur nyer 6thn lg...kakak sambut bfday tanpa abah sbb abah keje jauh....abah keje di saudi sejak umur kakak 5thn...jadi bayangkan masa umur kakak 6 thn hingga lah skrg...kakak dpt jumpa abah paling kerap pun 2 kali dlm setahun..tu pun utk tempoh sebulan sahaja...:(

Aku tak dpt nak hubungi kakak utk wish dia happy birthday sbb kakak tinggal di asrama...handphone pulak warden asrama yg pegang...hanya hujung minggu sahaja pelajar dpt pegang handphone. Mcm thn lepas..masa bfday kakak....aku sms ke warden asrama mintak dia bagi sekejap hp pada kakak..sbb aku nak wish kakak...tp thn nie pada hari bfday kakak..aku agak keberatan utk sms warden asrama meminta nyer serahkan hp sebentar pada kakak...sbb nyer...minggu nie adalah minggu pertama pelajar2 masuk skolah ke thn baru..jadi sudah pasti kesemua guru2 akan sibuk...jd aku tak nak pulak menyusahkan warden asrama.
Kakak, Amir n Nurin

Dalam aku dok sibuk buat mencucuk satay utk bwk pi piknik kat corniche area masjid terapung kat jeddah nie...hp ku berdering...tak sangka plak kakak call...guna public phone kat asrama...punyer la aku happy dpt ckp ngan anak aku...dpt wish dia on her bfday. Aku britahu dia...nnt nekwan ngan ciksu akan hantar kek ngan makanan ke asrama utk dia celebrate bfday dia ngan kengkawan sama seperti sambutan thn lepas jugak..nekwan ngan tokwan hantar makanan ke asrama pada harijadi kakak. At least kakak tak terasa keseorangan di hari lahir kakak.

Doa mama pada kakak...semoga kakak dipanjangkan umur dan di murahkan rezeki..dilindungi Allah sentiasa...berjaya dlm hidup dan dpt menjadi contoh pada adik2. Semoga kakak tabah dan kuatkan semangat dlm menghadapi hari2 mendatang tanpa mama ngan abah serta adik2 di sisi...wpun kita berjauhan...kakak tetap di hati mama ngan abah. Take care dear...mama n abah always love u n miss u so muchhhh.

4 comments:

NaD said...

owh...hp kakak tak pegang rupanya. Maknanya smlm masa maktam antar sms warden kakak ler yg terima. Dah gaya operator telepon dah warden kakak tu gamaknye ye... :p

eita_tks said...

Nad: skrg nie hanya hari ahad jer dia dpt pegang hp tu. Hp tu warden tak on...dia tlg simpankan jer dlm satu bekas utk sume plajar yg tinggal d asrama

Linda Abdullah said...

Heppy Birthday to nina.. Semoga menjadi seorang anak yg solehah dan berjaya.. mesg. jer kat warden asrama suruh belikan kek 3 tingkat utk anak kak eita..he.he

eita_tks said...

Linda...kalah kek bfday ct nurhaliza la pulokkk kalo dah 3 tingkat...takpun warden tu akan tanya...awak nie nak sambut bfday ke nak wat majlis kawin..hahahahaha