CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 5, 2009

Macam2

Tak tau nak wat title apa utk entry nie...sbb nyer...benda nie baru jer berlaku.

Dlm aku dok sibuk chat ngan adik aku kt jb..dok plan utk majlis harijadi anak sulung aku 'nina' pada 8hb januari nie...nak masak apa utk di hantar ke asrama dia...maklumlah...sian dia...sambut bfday ngan kengkawan jer...mama..abah ngan adik2 takde sama meraikan hari ulangtahun dia....last kami sambut sama2 dua thn lepas...thn 2006...masa tu nina ada di jeddah.
kemain nyenyak lg alyea nie tdo

Dlm masa yg sama jugak anak2 aku yg bertiga nie..amir..nurin n alyea..dok mengerjakan 'play area' diaorg...dah agak..mesti berkecah tmpt tu. Baru smlm aku kemas..hari nie dah takde rupa dah ruang tu..dgn selimut..bantal...sume berterabur. Tetiba nurin panggil aku..britahu alyea dah tertdo atas buai.....aikk...aku pun heran...tdo atas buai???? rmh aku nie mana ada buaian utk tdo...buaian utk main2 ada la. Aku pun cepat2 pg tgk....laaa........rupa2 nyer amir ngan nurin dah mengerjakan buaian tu dijadikan buaian tdo adik dia. Terkejut aku tgk si alyea kemain nyenyak lagi tdo atas buaian yg telah di ubahsuai oleh kakak n abg nyer...siap meleleh air susu punye la lena dia tdo.
nie lah buaian yg telah diubah suai oleh amir ngan nurin

Aku pun cepat2 snap gambar alyea tdo atas buai nie..habis snap gambar..aku srh Mr.Rashid angkat alyea bwk masuk ke bilik...mana la tau kang tetiba alyea nie bergerak...jatuh mcm nangka busuk plak kang...dah satu hal lain plak nnt.

Kemain marah lagi amir ngan nurin bila tgk adik dia di angkat dari buai...dia kata "tak payah la angkat..adik suka tdo atas buai tu"....haa..suker la suker...kang kalo jatuh...benjol sana sini...sape yg susah...aku bebel kt dioarg.

Emm..mcm2 ragam anak2 aku nie...bab sepahkan rmh...mmg brilliant idea diaorg nie...tp kalo srh kemas..masing malas..aku srh kau..kau srh aku...naik angin aku dibuat nyer:[

10 comments:

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

hehe. sumbat waseem sorang lagi. utk cukup korum. hahaha.. lengkaplah kapal pecah itu.

AQisH said...

haha..sungguh kreatip..

CiK NuYu said...

lawakk lawakkk....
ada je idea dorang nih....

NaD said...

hahahahhaa kelakar la budak2 nih!

Hana' Yusuff said...

salam kenal kak,
kdg2 menjenguk ke blog akak ni.tapi tak tinggal komen..

dah lama tinggal kat jeddah?rasa untungnya akak dpt berada dekat dgn tanah Haram. rasa rndu yang amat.ramai juga msian ye kat sana.mesti komuniti pun kuat.

macam2 hal dan kreatif sungguh anak2 ni. idea tuh mcm2 je..

Linda Abdullah said...

he.he.. cayalah.. kretif betol.. nasib tak terbalik buai tu..tak pasal benjol kepala..ke.kee

eita_tks said...

Mummy HS:- salam kenal to u...thanx sudi jenguk blog. Hubby akak since year 2000 keje kat saudi...akak baru joint dok saudi permanently on 2006..sblm tu dok ulang alik jer. Alhamdulillah..komuniti msian kuat kt sini...mcm2 aktiviti ada esp di jeddah n riyadh. Msian pun dah ramai kt sini..tk mcm mula2 hubby dtg sini dulu.

Hana' Yusuff said...

salam kak ita,
oohh.. kiranya lama lg akak kat sana? mmg menetap terus ke?

suami saya baru balik dari jeddah kelmarin, sekali sekala dapat la merasa nasi beriyani dgn ayam golek sana, roti2 pun angkut sekali.siap ajak family dtg makan
heheh...

kalau jubah2 kat pasar balat tuh murah atau ada tpt lain yg murah?
air zam2 pula akak biasa beli brg ye setong?sblm ni pernah kena tipu, balik msia bukan zam2 tp air biasa.

oh ya, saya link akak boleh?tq

eita_tks said...

wsalam mummy HS...tak pasti brape lama lg nak dok jeddah nie..mgkn lg 2-3thn kot..sbb dah sronok dok sini...ngan mekah pun tak jauh..tak sampai sejam perjlnan.

Hubby bwk blk msia nasi beriani ngan ayam golek yg dah siap msk ke? kalo roti tu biasa la..byk jenis roti kt sini..tamia..sedap2.

Jubah abaya mmg kt balad la murah...yg jual di mekah tu pun dtg dari balad jgk.Mcm air zam2 tu biasa nyer kami di jeddah nie ambik sendiri kt masjidilharom. Hati2 kalo beli...mmg byk yg tertipu ngan org kulit itam..bkn air zam2 yg depa jual..tp air biasa. Nnt bila dtg sini bleh la calling2..

Kecik tapak tangan...timakasih sudi link blog akak.

Hana' Yusuff said...

sorry la ye kak, dok msg kt sini je.
aah suami bawa yg dah masak. beli kat sana, bg sejuk tak berpeluh dulu, masukkan dalam fridge hotel.alhamdulillah setakat ni semua ok.lepas kempunan..hehe

air zam-zam dah pernah kena tipu. beli 4 tong, 2 je yang betul.sakit hati je.skrg beli 1-2 tong je, takut tertipu. tak pun, kalau ada peluang ke masjidil haram, amik sendiri. tp masa musim haji ni suami tak berpeluang msk. ketat. akak ada kenal org leh bawa ke?mana tahu kan. tiap2 bln, bila suami dpt jadual kerja mengharap je dapat gi jeddah, kalau lama teringin nak ikut juga.