CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 3, 2008

Dinner kat Restoran Indon

DENDENG RESTORAN INDONESIAN FOOD


Sign board dah..dulu punyer tak lawa


sempat plak berposing kat fountain dlm restoran


menu(gambar blurrr)


menu


nasi campur..sup..sambal n sate ayam


nasi nie dua org makan pun tak habis


kemain lagi amir menyedut mee


khusyuk alyea hirup sup...amir plak sempat menyengih sambil mkn


Baru hari nie ada kesempatan dan juga ada mood nak update blog...kalo tak dok baca blog org lain..nak update blog sendiri...mcm malas giteww....sbb nyer..takde idea...kering idea...malas pun yer...dua tiga hari sibuk mengemas rmh..lipat kain..basuh kain...vacum n mop lantai..keje yg tak takde titik noktah nyer..sentiasa kena buat...emmm...boring gak asyik dok wat keje yg sama tiap2 hari...dulu masa sibuk keje..urus bisnes...dok berangan...kalo tak payah keje..dok rmh...jadi fulltime housewife..urus makan pakai suami n anak2...alangkah sronok nyerrrr....haa..skrg...dah merasa jadi fulltime housewife...sronok tu ada...tp kekadang boring gak..sbb asyik pening kepala nak pikir masak apa tiap2 hari...buntu kepala nie dok pikir menu apa nak masak...kena plak..dpt suami ngan anak yg cerewet makan...kalo tak kena ngan selera tekak diaorg..tak sentuh la makanan tu...emm.....nasib lahhh.....tp rasa nyer kalo dok msia jadi fulltime housewife sronok...malas masak beli jer lauk yg dah siap kat kedai...pilih jer nak lauk apa..asam pedas..keli belado...ikan bakar cicah air asam...fuhhh...kecur air liur...pas tu kalo boring..bleh kuar bwk kete sendiri...shopping or window shopping jer ke...pas tu lepak2 minum kopi kat kopitiam pekena roti bakar...aduss..mengancam... Masa balik msia hari tu aku kemaruk makan sushi...sorang2 pun aku sanggup pg makan...habis dlm 5-6pinggan sushi...baru aku balik...tp bila dok jeddah nie...boring ke..malas ke...takde istilah beli lauk ready made kat restoran luar...sebab nyer...takde restoran yg jual lauk pauk mcm kat msia..yg ada...nasi arab...khabsa..mandi...bukhari..beriani huhuhu..tak larat nak telan dah wehhh....makan slalu nasi nie...ada gak balik msia nnt org tak kenal aku...body gemuk mcm tong dram nnt...nie pun dah naik badan nie...

Kat sini kalo boring ke...nak kena tunggu hubby bwk jenjalan...tak pun kalo ada geng..bleh la naik teksi...kuar window shopping...kalo sensorang tu..tobat la aku tak pg...ada gak teksi tu bwk aku ntah kemana2...langsung tak balik rmh nnt...maka nyer...aku rasa sang2 suami di sini mgkn suka kot bini2 dtg dok ngan diaorg kat sini..sbb nyer bini2 tak bebas sgt kluar...tak bleh nak shopping tiap2 hari..sbb takde org nak bwkkan kalo suami sendiri yg tak bwk...takkan la tiap2 hari nak kuar shopping ngan kengkawan kan...jadiknyer...jimat sket la duit diaorg...kalo kat msia tu..hari2 bleh shopping...mcm aku la...rmh tak jauh ngan jusco shopping mall...kalo boring ke..tension ke...aku akan ke jusco...pas tu beli ntah apa2...janji beli...shopping...sudah nyer..baju2 yg aku beli...yg tak pakai lagi pun ada sampai skrg...tinggal kt msia...nak bwk sini...dok sini tak yah nak pakai cantik2 kalo kluar..sbb kena pakai abaya..pakai baju tdo kt dlm pun takde sape yg tau...yg penting...abaya wajib pakai... Teringat plak kata2 mak aku...dia kata "kak ita kau...beli baju mcm beli sayur kat pasar...tiap2 hari beli...pas tu tak pakai...lepas tu merungut tiap kali nak pakai baju.. tgk almari...dia kata takde baju nak pakai".........huhuhu...terukkan aku nie...emm...kira nasib baik la aku tercampak di bumi saudi nie...yg kering lg kontang...dah begitu la juga hati aku yg kering dan kontang..kerana tak dpt bebas shopping mcm dok kat msia... Balik cuti hari tu pun aku clearkan wardrobe aku...4 beg plastik sampah hitam baju aku..aku sedekahkan kat cleaner indon yg dtg tiap2 minggu cuci rmh aku...huh!! suka kemain diaorg dpt baju2 aku yg masih baru...sekali pikir...baik aku bukak kedai baju bundle...ada gak untung nyer...hehehehe...tp bersedekah tu lagi byk pahala yg aku dpt...alhamdulillah....

Hari nie rasa badan nie cergas...ceria...maka rajinlah mengemas rmh..vacum..mop...cuci bilik air...tp...malas nak masak...hehehhee...bleh giteww??? so..aku pun ajak Mr.Rashid lunch kat luar...sambil2 nak gie beli brg dapo...jadik nyer lepas asar selepas amir ngan nurin dah siapkan homework masing2..kami pun pg ke Geant di Aziz Mall...org blm ramai..kedai pun baru nak bukak...emmm...tgk...ada sales sana sini...rata2 up to 50%...menyinggah la jgk kat butik2 kat situ..tgk sejauh mana murah nyer sales...tp tak beli pun..bkn takde yg berkenan tp masa suntuk sgt...perut pun lapar...tambahan plak maghrib cepat skrg nie..dlm pkl 5.45ptg dah maghrib...jadi terpaksa la bergegas beli brg cepat2...takut nnt kaunter tutup..kena la tunggu lama plak kaunter bukak....sedang elok brg sume beli..announcement kata jap lagi kaunter akan ditutup utk solat maghrib..aku ngan Mr.Rashid cepat2 tolak troli ke kaunter....emm...brg tak penuh troli pun...tp harga brg yg dibeli jejak dkt sr500...terasa brg skrg mahal..tak mcm dulu..kalo dulu sekotak coco crunch baru sr13...skrg dah jejak hampir sr16....haa...kalo compare rega kat msia...rasa nyer kotak besar tu baru rm8 rasa nyer....tp mahal mcmana pun..dah brg makanan..kena la beli jgk...tu pun amir sibuk nak kupang...satu paket kecik..ada la dlm 10keping kupang dlm tu..rega dah 10rial..mana cukup makan utk sekeluarga..so Mr.Rashid srh aku ambik yg satu beg..dlm sekg rasa nyer..harga..sr45...hohoho...kalo kat jb...dgn harga sr45 tu..bleh buat kenduri makan kupang...sampai bleh muntah makan kupang..sbb rega kupang kt jb..baru rm3-4 sekg...tp dah anak nak makan kan..beli jgk la wpun mahal...

Dah habis byr aku check jugak kot2 cashier tu tersalah punch harga ke...sbb pernah berlaku..aku beli susu pekat manis satu tin..rega dlm sr6...tp cashier tu punch rega sr42...rupa nyer tag pada susu tu kod utk satu kotak/karton...haa..nasib baik aku check..kalo tak..rugi sesajer....

Amir ngan nurin dah mengadu lapar...maka kami pun terus menuju ke hera street..dah lama tak makan kat restoran indon Dendeng nama kedai tu...sejak pindah dok kat area Al-Rehab nie..jarang sgt pg ke area hera street..sbb nyer jauh n jalan tu slalu jam..kalo dulu dok kat arabian homes compound...mmg dekat sgt ngan restoran nie...

Sampai jer kat restoran tu...tgk2 sign board dah berubah...family section pun dah pindah ke tingkat satu..lebih luas...lebih besar...kalo dulu kat bwh..sempit...waiter kat situ mmg kenal Mr.Rashid..siap tanya kenapa lama tak dtg...huhuhu..kalo dulu disitu la dapur mr. rashid selain dari asia restoran kalo aku takde di jeddah nie...sbb dua restoran nie jer la yg bleh masuk tekak dia...kalo nasi arab tu dia dah tak larat nak makan..sekali sekala boleh la..muak kalo selalu makan...

Kami order nasi campur dipanggil musyakal...ada mcm2 lauk pada nasi tu..daging dendeng..telur rebus..bergedil..ayam..daging..sayur...emmm..dua org makan pun tak habis..rega sr20...utk anak2 aku orderkan mee goreng udang dgn satay ayam...emm..jgn di tanya satay nyer sedap ke tidak...tp kira boleh la telan..tp kuah nyer mmg tak sedap langsung..nak perabihkan 5cucuk satay tu yg berharga sr10 tu pun susah..anak2 aku tak nak makan la plak satay kali nie...si nurin komplen mee tak sedap..tp aku tgk amir belasah makan kemain lagi..lapar kata nyer...sian dia..sbb balik skolah ptg tu dia hanya makan coco crunch ngan sosej jer...nurin dah makan nasi goreng ngan telur...nasi goreng yg aku buat utk sarapan pagi...alyea plak tak habis2 dok hirup sup..kata nyer sup tu sedap...bagi aku boleh la.....emm..kat restoran indon nie tak bleh makan selalu sbb dia boh byk sgt ajinomoto dlm masakan...sekali sekala boleh la...nie pun pg kat restoran nie sbb dah lama sgt tak pg...dah hampir setengah tahun rasa nyer...nak makan kat asia restoran..baru jer hari khamis hari tu pg makan...tu pun tak bleh selalu gak makan kat situ...muak...sebulan sekali atau dua kali boleh la kot...

Lepas makan kami bergegas kena balik rmh sebelum isyak...amir ngan nurin mengaji mlm nie...dah lama sgt cuti mengaji...so mlm nie depa dah start mengaji tiap2 hari sabtu..ahad dan isnin selepas isyak...ok la...hari weekdays..kalo kena mengaji weekends...susah gak nak kuar jenjalan..n nasib baik jugak ustaz yg mengajar tu hanya available waktu dan hari yg diberi nie...emmm..selamat....

Oklah..aku nak kena titun dulu..jam dah pkl 1 lebih dah nie..dok layan blog n surf intenet nie..sampai esok pg pun tak habis...mcm berhantu pun yer...satu keje pun tak jalan...pas tu dok sengih2..senyum sorang2...hahaha...dah jadi mcm org tak betol la plak...ok...cau......

0 comments: