CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 10, 2008

Alyea Qistina

Hiiiii.....saya la Alyea Qistina
jgn risau...saya bkn nak tumbuk awk!!!
port lepak saya


emmm....sedap nyer telur nie

adik buat apa tuuuuuuuu?????

aiyoooo....curik makan susu tepung kaaaa

jgn kacau saya nak makan!!!!

huhhhh!!! sedap nyer nasik nieee

nak jugak ker?????

hahahha...nie bkn cat women tauuu!!!!

hiyakkkkkk!!!! cat alyea n cat nurin


posing ayu gitewwww

emmmm.....yummmyyyy!!!!

cantik tak saya??????

pipi tembam

Kali nie nak story pasal anak aku yg paling kecik...kira yg bongsu la...Masuk hari nie..rasa nyer dah 4 kali aku toilet train dia...tp masih gak tak berjaya...ataupun aku yg kurang sabar...hahaha....tp alyea nie byk gak menguji kesabaran aku sebagai seorang ibu...dlm kenakalan dia yg semakin hari semakin menjadi2....ada ajer benda baru yg dia buat utk tarik perhatian...

Pg tadi aku nekad utk tidak pakaikan dia pampers...nak cuba training dia utk ke toilet hari nie..mula2 tu berjaya gak..bila aku ckp "adik..nnt kalo nak kencing ckp yer...nnt kita pg toilet"..dia pun dgn senyum simpul nyer ckp..."okayyyyyyyy"....dlm setengah jam lepas tu aku tanya dia "adik nak kencing tak" dia jawab "haaa"..so aku bwk dia pi toilet....dan dia pun dpt la melepaskan hajat dia utk buang air kecik...setengah jam lepas tu aku tanya lagi..."adik nak kencing tak?" dia jwb..."tak nak"byk kali aku tanya dia tetap jwb tak nak..so aku agak dia mmg tak nak kencing masa tu. Dlm aku leka dok mengemas rmh..tetiba aku tgk dia dtg dgn berbogel..suar dia ntah kemana..aku dah agak..mesti dia dah terkencing nie...bila aku tanya mana suar adik..dia cepat2 pg ambik sambil kata...."asshaaaaahhhh"....aku pun apa lagi..naik angin la...aku marah dia..dia diam jer...pas tu aku debik la kat peha dia...tak kuat pun..tetiba dia mencebik...then terus menangis...panggil kakak..panggil abah...emmm...sian la plak...aku pun pujuk dia..ckp lenkali kalo nak kencing ckp...dia elok jer anggukkk....tp...kencing gak dlm sluar...huhuhu...Aku pg cari port mana yg dia kencing tadi...rupa nyer atas kapet..tmpt dia selalu lepak main2...terpaksa la aku menyental kapet tu...ishhh..

Nie plak bab makan...pagi td aku bagi dia bfast spagetti..peberet dia all kinds of pasta..lebih2 lagi sup pasta...bertambah la dia makan...satu lagi kegemaran dia..makan cheese...dlm sehari dia boleh makan cheese dlm 5-6keping..makan begitu saje...tak sampai 3minit cheese sekeping lenyap di tangan...emmm..mmg tekak western la anak aku sorang nie....

Tak sampai setengah jam selepas dia habiskan spagetti dia..dia mintak nak makan coco-crunch ngan susu plak..aku bagi dia semangkuk...habiss...mintak tambah lagi...lepas tu sambil baring dia tgk vcd barnie...peberet dia siri barnie...tup2 aku tgk dia dah lentuk tdo sambil minum susu.....tghari bila nurin balik skolah dia pun bgn..nurin makan nasi ngan sup..dia pun makan nasi jgk...tak lama lepas tu nurin nak makan telur..dia pun nak jugak...emmm....kuat btol si alyea nie makan dlm hati aku berkata2...dan setiap apa yg dia makan...mintak tambah plak tu...

Blm lg kalo bercerita bab dia sepahkan rmh...renjis air susu dia merata2...haa..bab renjis susu nie mmg aku angin sgt...sbb habis lantai rmh akan belengas...esp kalo dia tgh marah..habis susu dia renjis...ptg nie..masa amir tgh buat homework..dia bleh renjis susu dia kat kepala amir..habis kepala amir kena susu dia..then buku skolah amir pun jadi mangsa gak..kena susu dia...emm....sabar jer la...dah la aku baru jer mop lantai hari nie yg dah byk hari tak di mop...Fuhhh...nie pun dlm aku dok menaip kat blog nie...ku kira entry yg pendek nie aku ambik masa hampir dua jam utk menyudahkan apa yg aku taip nei...sbb nyer...byk kali terpaksa berenti menaip...anak2 aku yg tiga org nie mcm2 permintaan...nak makan..nak minum..nak main...nak tgk tv...aku rasa baru dua jam yg lepas aku bagi anak2 aku makan nasi..nie dah mintak coco crunch plak...huhuhu...bila la aku dpt rehat kalo mcm nie....tp mmg takde isitilah rehat bagi aku yg jadi surirumah sepenuh masa nie...sentiasa ada keje...jarang sekali aku dpt merasa dok relax tgk tv sambil baring2...ada saje permintaan anak2 aku...tp bkn anak aku jer...Mr. Rashid pun sama..huhuhu....tp yg paling buat aku mmg tak bleh tangguh bila alyea kata.."mama...adik nak ashikkkk.....aparrrrr..." dgn mendayu suara dia sambil pegang perut....hohoho...padahal masa dia mintak nak makan nasi tu...dia baru jer lepas makan...dan aku mmg sentiasa pastikan ada makanan atas meja mainan dia utk dia makan sambil main....

Ni la cite serba sikit pasal anak aku yg bernama Alyea Qistina nie...nak cite panjang2 kang nnt korang boring plak baca...entry kali nie actually lebih kepada ahli keluarga aku esp anak sulung aku nina..mak ngan ayah aku yg aku tau amat merindui cucu2 nya di sini..yg tiap2 hari dok membilang hari...bila cucu nyer akan balik bercuti ke msia...dan juga buat buat adik beradik ku..esp mak lang..mak tam n ciksu yg slalu baca blog aku nie...semoga terubat rindu kalian pada anak sedara yg paling kecik dlm family kita buat masa nie...:P kita tunggu baby kecik mak tam la plak tahun dpn...or baby mak lang...bleh mak langgggg????hehehehhehe

9 comments:

baby doctor said...

wauu! banyak betul si kecik ni makan..
hehe..bdk2 kecik tembam mmg comey
tp satgi kena kontrol gak la kot
takut jadi cam asiyyah plak..
hahaha kesian asiyyah ^^!

Nina said...

rindu adk!!
kuat mkn ye awk!

AQisH said...

fuhhh..kansel nak jadi surirumah hik²..

seronot tgk anak² kuat mkn nih..tp dont worry rasanyer dia takkan obes..tp mmg sama dgn anak dara ct lah suka tol mkn cheese..

CiK NuYu said...

adikkk rindu la kat adik...huhu..adk makan banyak2 ni nak lawan ciksu ke dik?

wansu said...

mmg winduuu + gewaamm tengok ayaaa nih lerr....

kuat makan tak pe..best je baru...jgn jd cam amir..tak reti nak makan la pulokkk...

apoooooooooooo?? baby maklang...tak tau leerr leh produce ke tak taun depan nih..owahahahahahaa....

NaD said...

baby mak tam? huhuhuhhh.. aku picit2 jugak alyea nih karang! geremm!

Leenoh said...

Saya sangat berminat dalam bahagian pendidikan ini, oleh itu pengalaman yang ada sedikit pada saya itu boleh dikongsi bersama,

saya paparkan juga berkenaan dengan pendidikan ini di dalam blog saya, saya jemput anda ke blog saya dan tolong komen apa yang kurang, insya Allah anda akan mendapat berkatnya nanti.

Wassalam.

AyKay said...

kak eta,
salam.

agak2 si Alyea ingat lagi ke Pakcik nih? dulu pnah poyo2 dtg cari makanan me'sia kat rumah Akak.

Doakan kita semua terus bahagia dgn keluarga (masing2 la).

I baru belajor membelog (dari puan Dreamer :-) )

eita_tks said...

Ay Kay...mekacih sudi singgah blog k.eta.....puan dreamer mmg expert...takde sape bleh lawan dia...hehehe...bila nak dtg jeddah lg?