CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 5, 2008

Home made Black Pepper Steak

Daging steak tgh masak


bahan2 sampingan steak


taraaa.....black pepper steak made by chef eita


emmm....yummmyyyyyy......



Malam nie dinner ngan steak pulak...tp bkn chef rashid yg buat...tp chef eita...heheheh...chef rashid kali nie main order jer.....

Terbuat steak ni pun sbb dok sibuk tgk website myresipi...nampak la resepi sos black pepper...tgk feedback..ramai kata sedap...aku pun apa lagi..mcm terliuq la plak..terus ckp kat mr.rashid...mcm sedap jer sos black pepper kat myresipi nie...tup2 mr.rashid kata...haa...pi la buat steak..daging steak kan ada....adusss...nyesal plak aku ckp pasal resipi nie kat mr.rashid...dah dia srh aku masak steak...aku bagi la alasan dah lepas time dinner..aku pun dah kenyang..dinner makan dua keping roti croissant ngan red guara cafe dcl...ok la tu..dah cukup kenyang...tambahan plak tgh diet nie...hehehe...tp dinner ngan dua keping butter croissant tu dikira diet ke....hohoho....dek kerana malas nyer aku nak masak steak..aku bagi alasan daging steak dok membeku dlm freezer..ambik masa nak tunggu daging tu lembut...emmm...tp mr.rashid kata takpe...lambat pun takpe...huk alohhhh....kena buat jugak la nampak gaya nyer....

Aku pun kuarkan daging steak..rendam ngan air panas...biar cepat cair beku...sbb nak gak la perap wpun sekejap..kalo tak.. tak rasa rempah la plak kan...sementara nak tunggu daging tu lembut..aku potong carrot...zuccini ngan cauliflower then rebus...pas tu panaskan baked beans n goreng kentang...ok la utk penyeri steak nie.. bila daging dah lembut..aku perapkan daging nei ngan bahan2 perap...sementara nak tunggu daging nie meresap rempah nyer...aku pun masak la sos black pepper nie mengikut resepi seperti yg aku tgk dlm myresipi...emmm..dah siap...mmg sedap la sos ni...two thumbs upp aku bagi kat owner resipi nie...sambil2 aku siapkan sos tu tadi..aku start grill daging steak...

Lebih kurang 45minit aku dok kelentang kelentung kat dapo..siap la steak aku...panggil mr.rashid makan...mintak komen dia tentang sos black pepper nie...emmm..dia kata sedappp....lebih sedap dari steak kat Chillis...sbb nyer...steak kat Chillis mana ada sos black pepper...mkn kering gitu jer...Maka nyer..kembang kempis gak la idong aku nie bila di puji...hehehhee....

Dok tgh sedap menikmati steak nie...tinggg tonggggg....huhh!!! sape plak dtg rmh memalam buta nie..tgk2 si sulesi dtg..dgn wajah ceria dia britahu...kat luar hujan lebat...ajak aku tgk hujan...hahahahha...klakar kan...org kt msia hari2 tgk hujan..sampai tak suka hujan..kami kat saudi nie..jakun la plak bila tgk hujan...sbb nyer..bleh bilang dlm setahun brape kali jer hujan mencurah di bumi arab nie...kena plak sulesi yg dah hampir setahun tak balik msia...lg la rasa jakun sbb dah lama tak tgk hujan...sian dia...sambut deepavali pun kt sini...semayang agama dia kat rmh jer..kat sini mana ada kuil...sib baik la ada gak family dia kirim maruku...merasa la jgk dia raya deepavali dgn ada nyer maruku itewwww......

Ok..aku pun cepat2 habiskan steak aku...nak pi tgk hujan jap..nak snap gambar hujan....heheheh...nak menjakun kejap...bleh gitewww???

Sblm aku akhiri bebelan aku nie...pesanan utk ciknad n aqish...jgn tgk lama2 gambar steak aku nie...kang hancur diet korang...hahahhahaha...kalo tgh lapar..jgn tgk yerr....esp ciknad....kang tak pasal2 kuar suara...."saya laparrrrrr"...sian aku mendengar nyer....hehehe...bleh yer ciknad...harharhar....jgn mare....nnt lambat turun berat badan....

7 comments:

NaD said...

adoilahh..ada jugak pesanan di akhir rancangan. baru je nak type "saya laparrr..." :P

eita_tks said...

cik nad...pesanan penaja baikk punyerrrr....:p

Anonymous said...

I know my honey boleh masak yg sedap...i'm proud to have u..inside my heart...aceh..acehhh...ni kasi jeck2..sebab nak suruh masak..lagi..kalau tak aku ler yg kena masak...so leh relax....lalalala

AQisH said...

adoiyaiiii..mmg lapar tau klu singgah blog ni..tensen sungguh :-p

kat chilis ari tu ct mintak sos black pepper dia ada jer kak eta..tp mmg kena mintak laaa..

eleh abg rashid yer ker selalu msk..baru dua kali jer nampak kekeke..

eita_tks said...

adusss...nie puji ikhlas ke darling??? main jeck2...nie yg tak sronot...tp darling msk mmg sodappp...apa salah nyer masak utk isteri yg tercinta...bkn nyer slalu..hehehe..apa2 pun..kembang kuncup gak la idong nie dpt pujian darling tercinta...:p

eita_tks said...

ooo..kena mintak ke ct...tak tau plak ada...sbb tak pernah mintak....

hehehe...tu la k.eita ckp...kena perut kenyang dulu baru bleh baca entry kt blog k.eita nie...hahahha...

nas said...

wah tiba lapar le...xpe mlm ni try masak...