CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, February 16, 2009

Happy Birthday to Me!!!!

Ishhh.....ada ke org wish kt diri sendiri.......adaaaaaaa...aku la tuuu....hahahaha.....

Lately nie mcm takde idea nak hapdet blog...cite byk...tp mood takde....tp disebabkan takut jadi cite basi..maka nyer nak kena hapdet jugak ler.

11/02 hari tu merupakan tarikh hari lahir aku....yg ke berapa???? ..jeng2...dah tuo aku...dah 38thn...dah nak masuk era umur 40 dah nie....tp hati masih rasa muda...sentiasa muda...dan awet muda gitewww...adusss...tindih di perasaan la pulokkkk...

Umur hanyalah satu angka...yg penting..kesedaran pada diri sendiri...harus sedar umur makin lama bkn makin muda...seharus nyer perlu ada perubahan dlm diri ini bila umur sudah meningkat...dan pengalaman juga telah mematangkan diri ini seiring dgn umur yg bertambah tiap2 thn. Tp aku mmg perasan..sejak umur aku dah di ambang 40 nie..byk perkara yg dulu aku suka buat..lihat dan dengar...skrg nie dah agak kurang berminat...tp shopping...makan2...jalan2...berhoye2 ngan adik beradik dan kengkawan..masih aku sukerrrr....cuma aku skrg dah kurang berminat sgt utk menonton tv cerita yg cintan cintun dan meleret2...mendengar muzik yg kuat2..membaca novel2 cinta...kalo dulu...aku paling suka menonton tv....kalo dengar radio tu...harus dgn volume yg kuat...dgr lagu2 cinta...kalo boleh..tdo pun nak pasang radio...dan membaca novel2 cinta nie merupakan satu hobi aku sedari zaman anak dara lg....tp skrg nie novel yg aku beli sedari thn lepas lg blm aku usik...aku lebih berminat membaca buku2 yg berbentuk motivasi...buku2 ilmiah....dgr radio pun dah jarang sgt skrg nie...menonton tv pun...tgk pada jenis cerita jugak...

Ini sume mgkn faktor masa aku yg agak terbatas..tambahan pulak anak2 sedang membesar...masa aku byk dihabiskan bersama mereka disamping menguruskan rmhtangga...maklumlah..segala2 nyer aku lakukan sendiri tanpa bantuan orgtua maupun org gaji sejak aku tinggal di saudi nie. Malahan aku rasakan..masa utk diri aku sendiri pun rasa nyer takde...nak manjakan diri mandi buih pun tak sempat..baru masuk bilik air...si kecik dah sibuk memanggil....adusss....tension jugak.

Sambutan hari lahir aku thn nie...sronok..sbb Mr.Rashid baru pulang dari malaysia dgn membawa hadiah yg dikirim oleh mak n adik aku di samping hadiah dari Mr.Rashid sendiri. Malam tu suami tersayang belanja makan kt chillis..tu pun atas permintaan anak2...aku nak mkn kat Manhattan Fish Market...tp amir kata..kalo pg makan kat sana..dia tak nak mkn..jadi nyer...terpaksa lah aku mengalah..dah naik jemu asyik mkn kat Chillis jer...sbb sehari sblm Mr.Rashid balik msia hari tu pun..kami dah pg mkn kt situ.

Nak tau hadiah apa aku dpt?? Mr. Rashid hadiahkan aku handbag sembonia dgn handphone sony ericsson model C905...aku suka sgt hp nie sbb cantik..byk function dan kamera nyer pun 8 megapixel...jadi nyer aku tak perlu la nk bwk camera aku kalo bjalan tu..sbb kat sini tak bleh sesuka hati nak ambik gambar..ada gak nnt kena tangkap...jadi nyer kalo guna kamera hp nie..tak la ketara sgt kita dok ambik gambar. Mesti ada yg prasan entry aku dulu..masa bfday Mr.Rashid thn lepas...dia belikan aku hp jugak..jenama sony ericsson juga..model G900..kira nyer aku baru pakai hp nie baru nak masuk 4 bulan..blm habis explore pun hp tu..dah dpt hp baru..hehehe..sronok tak terkata la jugak..tp hp G900 tu aku bagi kt Mr.Rashid...buat apa aku pegang sampai 3 hp..cukup lah dua....tak baik tamak hp...kan..kan...

Mak ku yg tercinta kirim tudung mcm tudung ekin tu...adik aku pun sama...siap ada manik lip lap lip lap lg...terimakasih mak n yani...mekasih jugak utk adik ain..kerana bersusah payah carikan brg2 yg k.ita kirim...buat nor...adik aku yg bakal menamatkan zaman dara dia bulan 5 nie....sampai hati ekk lupa bfday kanda mu ini...balik nnt kena bagi hadiah dari bandung...hehehe....tak lupa juga mekasih bebanyak pada kwn2 termasuk kwn2 di alam maya nie yg wish kat aku....harap persahabatan akan terus kekal selagi hayat di kandung badan.


sony ericsson C905

handbag sembonia

hadiah2 yg aku dpt


mesti korang sume heran nape aku letak gambar lesung batu nie...lesung batu nie mmg aku request srh Mr.Rashid bwk..lesung batu yg aku beli kat sini..aku beli kt Ikea...dah la mahal...rega mencecah sr40....tetiba tgh syok menumbuk...terbelah dua lesung batu tu..sbb batu dia ruper mcm marble..tak bleh lasak...maka nyer batu lesung msia jugak yg bagus...cari la satu saudi nie..anda tak akan dpt jumpa lesung batu mcm yg di jual kt msia nie...rega baru 12hengget. Maka nyer lesung nie menjadi brg yg sangat2 berharga dan dambaan suri rmh bila anda tinggal di saudi nie...kalo kt msia tu..mmg org tak pandang pun...

8 comments:

NaD said...

hahahhaa syok menumbuk sambal sampai terbelah dua lesung batu tu ye cik kiah ye...

sorry la..adindamu ini bukannye lupa.. cuma terforgot je.. almaklum ler banyak benda nak kena pikiaq skrg ni. apepun, selamat ulangtahun yg ke 38, hadiah dari bandung bisa aja kok.. gwe beliin beg LV yg fake punye buat kamu kerna itu aja yg gwe mampu. kalo kawen ngan dato' k bleh le bli ori punya. apekan daya gwe nanti kawen ngan dato' mirul je. huhuhuhu.

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

alamak... tak alertlah kak ieta nyer birthday.. slamat hari lahir kami ucapkan.. semoga amalan makin bertambah, datang mekah calling2lah.. cd dah siap, cumanya takdak masa nak pi hantar.. hohoho..

Hana' Yusuff said...

happy birthday kak ieta..
moga panjang umur, sihat tubuh badan.. makin dimurahkan rezeki..

uisyy.. banyak tu hadiah.. untung nya akak adik2 pun bg hadiah.. adik2 saya belajar lagi.. tak de hadiah pun.. hhehehe.. (kakak dia pun jarang bg hadiah kat adik2 dia..huhuh)

sampai terbelah lesung?dasyat tu.. saya pulak tak terbeli2 lagi lesung batu tu.. guna lesung kayu.. hehe

HAPPY BIRTHDAY!

AQisH said...

tu diaaaa gambar adiah sakan noo..plg best lesung batu yg begitu mahal giteww ;-)

rasa mcm teringin plak nak beli hp tu laa..tgklah klu ada rezeki akan ku beli jua ;-)

Linda Abdullah said...

Heppy Birthday Kak Eita, semoga di panjangkan umur, murah rezeki dan happy selalu..

Wah best nya dapat hadiah dari suami..Hp sony memang jenama fav Linda..

Hish nie yang rasa nak kahwin cepat nih..ke.ke.keeee

mama_sal said...

yeeyeehhh dapat handbag cun n hp baruu.bestnyerr.sure lah hepi hubby bg hadiah kan!
bab lesng batu nih..mmg lar, i pon hilang punca gak memula datang dulu, sanggup balik lepas sethn setengah, pegi rumah lama dari melaka ke rawang..semata-mata nak ambik lesung batu aku hahahaah.sebab dah seRASI dan sedap pakai kan..

Anonymous said...

heheheh...
lesung batu terbelah dua?
dasat ni..tak jadik buat sambal belacan la ya?


heheheh..hepi belated besday too!!

CATZ said...

happy belated birthday to you...
wah...banyak dpt hadiah..
saya pun sedang berkira2 nak dpt kan lesung batu baru yg besar mcm tuh...hiks...
moga panjang umur dan murah rezeki...