CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, December 2, 2008

Kisah Alyea

Hiii...lama gak tak update blog..dah seminggu lebih...selain dari sibuk...byk perkara yg berlaku dlm seminggu nie...tp tak sempat nak tulis kat blog..sbb nyer..line intenet yg sangaaaaaaaaat bengong...dah la slow...then slalu putus plak tu....kalo nak upload gambar...emm..berzaman kena tunggu...tu yg jadi malas nak update blog.

Nie nak cite kisah alyea anakku yg bongsu....baru sekejap tadi perkara nie berlaku. Aku tgh chat dgn sorang teman di YM..tetiba aku terdengar pinggan jatuh kat dapo disertakan suara alyea menangis...aku pun cepat2 berlari ke dapo..nak tgk apa yg berlaku...aku tak risau akan pinggan pecah sbb pinggan melamine...(huhuhu sebut melamine mcm sensitip la plak). Tup2 aku tgk alyea dah terjelepok atas lantai...dgn nasi berterabur. Aku pun terus tanya..."nape adik? adik nak apa?"....alyea dgn suara sedih dah separuh nak nangis terus ckp...."adik nak asiiiiiiii"...sambil tangan dia dok pegang pinggan yg nasi dah berbaki sket jer..yg lain sume dah tumpah atas lantai. Aku dgn perasaan kesian pun ada...nak gelak pun ada....tgk dia bingkas bgn..sambil bwk pinggan nasi yg berbaki sket jer nasi tu..terus kluar ke ruang tamu...nak mkn nasi yg berbaki sket tu. Rupa nyer dia naik sendiri atas kerusi dan panjat meja..bukak tudung saji dan ambik nasi yg dah tersedia dlm pinggan kt bwh tudung saji tu....adussss.......

Aku terus sapu nasi yg tumpah atas lantai sambil berfikir...nasi sape yg alyea ambik bwh tudung saji ni...sbb nyer..lepas mkn nasi ptg tadi...rasa nyer aku dah clearkan nasi yg tak habis anak2 aku mkn....tp mgkn gak aku tinggalkan nasi yg alyea tak habis mkn..sbb lauk masih byk dlm pinggan dia masa dia tak habis mkn tu..syg la plak nak buang. Emmm...tp yg buat aku geleng kepala...alyea nie baru jer lepas habis minum susu sebotol dan mkn shawarma...dah nak mkn nasi pulakkk....mcm tak tau kenyang la pulokkkk....hahahaha..tp dia mmg mcm tu..dok dgn sentiasa nak makan....dan aku mmg kena pastikan..mmg kena ada makanan atas meja. Cuma yg leceh nyer alyea nie..dia jenis mkn sket2..then nak byk jenis...tu yg leceh tu....tu yg membuatkan aku sekejap2 kena ke dapo..mcm2 yg dia mintak..emm...tak kisah la kan..janji dia nak makan...

Ok..sampai di sini dulu...nnt akan di update lg...
nangis kesedihan kena marah kacau nurin buat hwork

3 comments:

AQisH said...

alalalala..ciannyer tgk muka dia tuu..kuat mkn eh skrg..membuang pon kuat tak hehe..

Nina said...

eiii..rindu kat adk!!
mcm nk ciumm je..hehe
siann dia nk nasi..lapar sokmo!

wansu said...

ayaaa..ayaaa...nak acikkk yee..nanti balik mesia taun depan mesti lagi motekkkk!!