CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, March 5, 2009

Pertandingan Sepaktakraw Piala Tabung Haji 2009

Huhhh!! dah nak basi entry aku nak buat kali nie.....penyakit 'M' melanda lg dicampur plak ngan sibuk ngan anak2 nak exam...amir plak demam...tu yg ngadap pc pun kejap2 jer.

Minggu lepas pada tarikh 26 dan 27hb februari...telah diadakan pertandingan sepaktakraw piala tabung haji 2009 anjuran Tabung Haji Jeddah. Acara telah dimulakan selepas waktu asar yg dirasmikan oleh Menteri Besar Terengganu. Kali nie Mr.Rashid ambik bahagian sebagai 'tekong' dan 'feeder' bersilih ganti. Aku sebagai isteri sudah tentu la hadir utk memberi sokongan utk suami tercinta...chewaahhhhh....kena plak dua hari berturut2 tu diadakan bazar jualan...apa lg..kemain sronok la kaum2 ibu menjamu selera...ada ais kacang...satay...mee goreng...laksa..pasembur..kuih muih dan macam2 lg.

Pada 26hb tu acara bermula selepas asar hinggalah tamat acara hari pertama sekitar jam 1pg...huh!!! penat menunggu Mr.Rashid habis main...dan pada hari pertama tu...team Mr.Rashid yg diberi nama "Jalak Lenteng"...hahahaha..kemain lg nama kumpulan...yg disertai oleh Mr.Rashid..Tarmizi (Coffee Bean)..Fauzi yg sanggup turun dari Abha...Mashairul yg juga sanggup turun dari Tabuk menang...horeyyyyyyy!!! Tarmizi dan Mr.Rashid bergilir2
main...maklumlah...tak pernah buat latihan...tup2 terus berlawan...mana tak semput...hari pertama tu jer kaki Mr.Rashid dah bengkak...peha pun sakit. Pada hari pertama tu team 'Jalak Lenteng' bertarung dgn team Tabung Haji dan Nokia..dan 'Jalak Lenteng' sapu bersih kemenangan hari pertama.

Mr. Rashid beraksi

Team 'Jalak Lenteng'

Jalak Lenteng tgh berentap dgn tema Nokia


Pada hari kedua pula acara bermula lepas asar jugak...tinggal 4 team saje yg akan bertarung pada hari kedua nie team nie yg menang pada hari pertama...iaitu team Jalak Lenteng..team Tabung Haji..Team Yanbu dan juga Team student Madinah. 'Jalak Lenteng' bertarung dgn team dari Yanbu...dah nasib tidak menyebelahi 'Jalak Lenteng'...team Mr.Rashid kalah...huhuhu.....tp team dari Yanbu mmg terror....dan team Yanbu nie akan bertarung dgn team Madinah yg diwakili oleh pelajar2 dari universiti Madinah. Dah nama nyer pun student kan..tenaga mmg super duper power...dan team student Madinah nie menang...juara..mabrokkk..mabrokkk...org2 nyer sume muda belia..libas bola tak hengat punyer...siap terbang2 lg...hehehe...
Juara (student universiti Madinah)


Maka nyer sudah confirm juara dimenangi oleh student Madinah dan naib juara dimenangi oleh team dari Yanbu...dan utk menentukan siapa di tempat ketiga dan keempat..maka team Jalak Lenteng akan bertarung sekali lagi dgn team Tabung Haji...dan team Jalak Lenteng menang tempat ketiga...alhamdulillah....dpt la jugak Mr.Rashid bwk balik piala.
tempat ketiga

dari kiri: fauzi(abha), mashairul(tabuk), Mr.Rashid n Tarmizi
student madinah bersama piala kemenangan

Terima kasih pada pihak Tabung Haji yg sudi menaja pertandingan nie...dan dimaklumkan akan diadakan lg pertandingan seperti ini di masa2 yg akan dtg...tp yg pasti pada 26hb mac nie akan diadakan 'Bazar Malaysia' bertempat di Wisma Tabung Haji Jeddah. Huhhh!!! tak sabar nak tunggu tarikh tersebut...nak makan makanan malaysia dan akan diadakan juga jualan brg2 dari msia seperti rempah ratus dan sebagai nyer...jadi warga malaysia di jeddah dan juga yg berhampiran dgn nyer ataupun yg sewaktu dgn nyer..mai pakat ramai2 kita serang...serang jgn tak serang...hahahhaha....:)
kaum ibu juga tak lepaskan peluang posing sambil bagi sokongan pada suami



bergambar kenangan



pemenang tempat kedua..team dari Yanbu



pemain terbaik keseluruhan


acara selingan- tarik tali



satay




ais kacang aka A.B.C


pasembur


4 comments:

Linda Abdullah said...

ermmm sedap nye satey dgn ABC.. nyum.nyum..he.hee org pompuan tak main sukan jugak ker kak eita? hik.hik

mama_sal said...

lorr aku dtg ari ke-2 dh x de pesembur n dadih tue..lugi laa.xpe nnti kita serbu bazaar tu ok

CATZ said...

wah..bersukan..berniaga makanan lagik..bestnya....mcm duk Malaysia ye..hiks...
eh..ABC tuh buat banyak2 mcm tuh dan senduk ke mangkuk ye?

wah..idea menarik...

eita_tks said...

Linda: org pompuan tak main ler takraw..kang nnt terbang habis jubah abaya tu..kih3...utk ladies baru lepas lawan badminton..nnt la update entry..bz sokmo nie...anak2 tak sihat..perubahan cuaca:)

mama_sal: serbu jgn tak serbu bazar 26hb nie...

Catz: gitu la rupa ABC kt sini..buat byk2 boh dlm dulang...senduk boh dlm mangkuk...jimat n cepat...sr2...boleh??? kt msia rasa nyer mampuihhh tak laku kalo buat mcm nie...hehehe...:)